9 Nisan 2010 Cuma

İki Farklı Kültür Bir Amaç: Yayıncılar ve Kütüphaneciler


Yayıncılar ve kütüphaneciler okuyucuları ihtiyaçları ile buluşturmaya odaklanmış iki farklı kültürden uzmanlardır.
Birisi kitap sayısının artırılması ve satılmasıyla, diğeri kitapları paylaşmak ve okuma kültürünü beslemekle ilgilidir. Fakat bir farklılık daha vardır. Yayıncılar satış rakamlarından okuyucuların ne istediğini anlamaya çalışır; (çok satan iyidir?!) Kütüphaneciler ise informatör(informant) olarak okuyucuların bir toplumun farklı tatları ile memnun olacakları kitap seçimlerine yardım etmeye çalışır.


Kitapları satma zorunluluğuna tamamen karşı görünse de çoğu yayıncı kütüphane pazarlamasının önemini kabul etmektedir...


Kütüphaneler okuyucular yaratır!

Kütüphaneler okuyucuların kitapları test etmesine, içindeki okuma tutkusunu keşfetmesine, yeni yazarların doğmasına imkan verir... Okuyucular beğendiği kitapları önerir, kitap severler için sosyal medyada gönüllü olarak reklamını yapar...


Çoğu kütüphane kullanıcısı aynı zamanda kitap alıcısıdır!

Bir kütüphane ile okuma kültürü/tutkusu edinen bir okuyucu sadece kütüphanelerden ödünç almakla sınırlı kalmayacaktır. Hem kütüphaneden okumaya devam edecek hem de dilediği, testettiği kitapları kendi kitaplığına eklemek üzere satın alacaktır.


Bestseller'lara alternatif: Kütüphanelerden en çok okunanlar!

Kütüphanelerde yayıncılardan edinilebilen her kitaba ulaşılabilmesi fırsat eşitliği ilkesine göre kaçınılmaz olmalıdır. Bu eşitlik sağlandığında belirli aralıklarla kütüphanelerden en çok okunanlar listesinin yayınlanması da okuyucuların kitap seçimlerinde dikkate alabilecekleri farklı alternatif bir kaynak olacaktır.


Not: Uzun zamandır planladığım bu yazıyı yazmamda esin kaynağı olan makale: http://www.libraryjournal.com/article/CA6652447.html




Hiç yorum yok: